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Number (N)ine Is (N)o More



Number (N)ine


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Today we received a letter (an actual letter, so you know it's serious) from Number (N)ine. It started with this quote: "When you're finished changing, you're finished."
You guessed it: the Tokyo-based, Paris-showing men's label launched 12 years ago by Takahiro Miyashita is closing. The fall '09 collection-portentously called A Closed Feeling-was the last. Miyashita will exit the group, which has already begun disbanding, and "the brand as we know it will come to an end." The letter goes on to say "Over the last decade, Number (N)ine evolved, always forging ahead with a unique and potent vision, to emerge as one of the leading brands of Japan."
We agree with the sentiment.




「ナンバーナイン」が、2009-10秋冬コレクションを最後に活動を終了する。同ブランドの運営団体クークスは2月20日(カートコバーンの誕生日)、NYのショップから日本語版・英語版のリリースを送付。同日、宮下貴裕・デザイナーがブランドを“脱退”し、09-10年秋冬を最後に「ナンバーナイン」を“解散”。活動を“消滅”させることを発表した。<中略>宮下は以前からうつ病に悩まされており、今回の決断も、健康状態が原因との見方が強い。<中略>帝国バンクによると、クークスの売上高は18億円(2008年8月期)で、経営状態に問題があったとは考え難い。
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by jnksystem | 2009-03-16 14:03 | Fasion
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Special occasion - a sence of occasion -


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